torsdag 2 februari 2012

Evighets tröjan

Kan man kalla en tröja som man hållit på med i all evighet för ett UFO? Jag har ju egentligen aldrig slutat sticka på den , bara liksom skjutit upp stickandet pga andra små och mycket mer spännande projekt ;-)
Nästa tröja jag ska sticka ska inte vara slätstickad i en färg på små stickor.Kanske faktiskt att jag inte tänker sticka någon mer tröja i vuxenstorlek utan hålla mig till små saker som tex pippi tröjan till Lilleman och strumpor till Prinsessan? Kanske vantar i supertjockt garn som man kan tova till "lagom" storlek sen?
Det känns ungefär som för några år sedan när jag sydde korsstygn-Miranda nallar. Tusen små grå ministygn och sen när man trodde det var klart tusen till små efterstygn- i grått....
Lite så är det men den här tröjan....grått i grått
Men snyggt blir det i allfall och jag hoppas att den kommer användas flitigt minst lika många timmar som det har tagit att sticka den.
Sticka lugnt ;-)




1 kommentar: