onsdag 8 augusti 2012

Färdig sjal och loppis fynd

Tillbringar dagarna på dagis där lilleman ska skolas in. Lite ovant att vara där, det var ju några år sedan sist.
Stickar lite har gjort klart min fina rosa sjal och funderar på om jag ska virka blommor till eller bara ha den som den är. Var tvungen att lära mig en ny typ av elastisk avmaskning för att få den riktigt snygg, älskar fortfarande färgen och den kommer få hänga med i väskan varje dag bara för att den gör mig glad ;-)
Var på loppis idag och fyndade ett rör med stickor och virknålar i alla möjliga bra att ha storlekar, 30kr, vilket fynd! Fler sådana fynd hade varit bra. Var in på en annan loppis och där tog de 15kr nystanet för ullgarn i restnystan- det fyndet hoppade jag, för 5 kr hade de nog fått följa med, loppis är ju loppis ;-)
Och så kan jag avslöja att jag kom hem från Gotland utan att ha köpt ett enda litet nystan- hur det gick till vet jag fortfarande inte men nästa år ska jag handla dubbelt upp!

/ Sticka lugnt

3 kommentarer:

  1. Kul att du hittade in till mig. Vilken stor och mysig sjal att svepa in sig i.

    SvaraRadera
  2. VA fin den blev!!!! Har åxå gjort min första Grantitiúde på semestern. Tyckte inte riktigt om mönstret för jag kunde inte lära mig det utantill utan fick titta på mönstret vartenda varv.... Är tillbaka i verkligheten igen.... =(

    SvaraRadera