fredag 1 juni 2012

Att virka en bikini?

Igår damp krativ stickning ner i brevlådan igen. Trevlig tidning det där får en att fundera på nästa projekt, inköp av garn osv. Ganska beroendeframkallande och en omväxling från allt surfande på Ravelry. Inser att årets sommarplagg måste vara en virkad bikini- den dyker ju upp överallt!
Konstaterar att den nog skulle vara användbar när man ska sola. Men kanske inte bada, får en flaschback till nedglidande bikinbyxor någon gång på 90talet och vill inte uppleva det igen.
Men i trädgården borde det fungera...och en fin hatt till så där lite filmskådisaktigt liksom.





Men sen slår det ner i huvet som en bomb. Nää jag är tjugo år för gammal och några kilo för rund. OM jag ligger riktigt stilla på filten i trädgården så hålls den nog uppe men om någon kommer förbi och ska dricka kaffe, eller ett glas vin då kan jag nog inte studsa upp och gå in och hämta...om inte annat så skulle bullarna F&F trilla fram och flasha sig för kvarteret, fast det kanske man skulle bjuda på...shocka grannarna lite. ..men fint det är det...suuuck....får nog hålla mig till sjalarna eller kanske sticka mig en sarong :-)

1 kommentar:

  1. Ja fint är de men..... och så säger vi inge mer :D
    Här är de inte ens bikini i tyg.....

    SvaraRadera