söndag 6 maj 2012

Att färga garn

Jag har alltid drömt om att färga garn. Koka grytor och röra om. Lika som en häxa på midsommar ;-)
Men det har aldrig liksom blivit av så istället har jag kikat lite på det här med Koll Aid...
I ett av mina första byten på Sticka mera fick jag några paket med Kool Aid och hade ingen aning om vad det var. Efter lite googlande på nätet så insåg jag att det kunde vara en kul grej. Sen har de små påsarna legat i kryddskåpet och samlar damm, tills nu.
Idag har jag färgat mitt första paket. Jag köpte ett tunnt ullgarn på Coop och körde igång. NU väntar jag spännt på att det ska torka så jag kan nysta och sticka min Gratidude till mitt Ravelry Kal.
Känns som om jag verkligen kör på överkurs nu :-)
Jag måste säga att stickcafet på Facebook ger mig såå många idéer, tack för att ni finns kära café kompisar. Ravelry är också en riktig inspirationskälla och sen alla fina bloggar på nätet man blir så sugen på att göra allt som alla andra gör *ler*
Tänk vad mycket som hänt sedan jag stickade min första sneda och håliga tröja till sonen när han gick på dagis- det är 5 år sedan. Och här ligger nu mitt garn i färgbad och myser- det ni kommer bli en fin sjal :-)

1 kommentar:

  1. Vilket läckert garn!!!!! JAg har inte heller kommit igång med min Gratitude.... Men nu fick jag garn och de skriker efter att få bli en poncho.... Så sjalen får vänta ltie till :D

    SvaraRadera